a.s.r. vermogensbeheer krijgt hoogste score in duurzaamheidsrapport UNPRI

Hoogste score van UNPRI

31 juli 2019 | 2 min. leestijd

a.s.r. vermogensbeheer heeft in 2019 opnieuw een A+ behaald voor strategie en governance in het jaarlijkse duurzaamheidsrapport van de United Nations Principles for Responsible Investment (UNPRI). UNPRI zet zich wereldwijd in voor een duurzaam beleggingsbeleid bij vermogensbeheerders.

"Deze score is een mooie waardering voor ons duurzame beleggingsbeleid."

Jack Julicher Directeur beleggingen a.s.r.

Net als voorgaande jaren behaalde a.s.r. voor strategie en governance de volledige score (30 uit 30). Ook op de andere onderdelen scoorde a.s.r. beter dan gemiddeld in de sector. In de categorieën Fixed Income en Private Equity behaalde a.s.r. een A+.

Jack Julicher, CEO a.s.r. vermogensbeheer: ‘Deze score is een mooie waardering voor ons duurzame beleggingsbeleid. We zijn dagelijks bezig om voor onze klanten op een voor mens en milieu verantwoorde manier te beleggen en hierbij een duurzaam rendement te behalen. Het is voor ons belangrijk dat dit ook door UNPRI wordt erkend.'

De UNPRI is een door de Verenigde Naties opgericht, maar onafhankelijk opererend internationaal netwerk van institutionele beleggers en vermogensbeheerders dat zich inzet voor een duurzaam beleggingsbeleid. UNPRI doet dat aan de hand van 6 basisprincipes, waar bij investeringsbeslissingen rekening mee moet worden gehouden. Wereldwijd hebben meer dan 1750 institutionele beleggers en vermogensbeheerders uit 50 landen met een totaal belegd vermogen van $ 70.000 miljard zich bij UNPRI aangesloten.

• Duurzaam
  • Persberichten

Dit is een foto van Raquel Criado Larrea.

Raquel Criado Larrea

Hoofd Sustainable Investments

Raquel is verantwoordelijk voor beleid en implementatie van Maatschappelijk Verantwoord Beleggen van ASR Nederland.